Magdalena

Här kan ni läsa lite om mitt liv och om min webbutik som heter Hälsobutiken i Nöbbelöv. www.halsosidan.com Hör av er om det är nåt. Ni kan då höra av er via webbutiken.

Mammas lille sjukling

Igår kväll fick jag ont i halsen och frös och kände mig förkyld... Inatt fick jag frossa och mådde skit! Imorse vakna hampus kvart i sju och hade 38.2 i feber och va väldigt hostig och näsan den rann. Så fick ge honom Alvedon och näsdroppar och gav honom lite välling. Han somna i min famn men sen när jag la honom i sin säng så vakna han direkt och gallskrek, så tog upp honom och la honom i vår säng, men det tog ett bra tag innan han somna... Han sov 15-20 minuter sen vakna han och gallskrek så gick ut och gav honom lite mer välling och sen la jag honom i sin egen säng. Där sov han ytterligare ca 20 minuter och sen fick man gå upp igen... Sen har man varit uppe. Hampus har nyss somnat. Han har vilat max 2 timmar på hela dan trots att han är sjuk. Han hade ingen feber nu ikväll iaf, men kommer kanske igen under natten.
Det som är jobbigt är att man själv också är mega förkyld, ont i halsen och lite febrig. Och har ändå fått tagit hand om Hampus och allt här hemma. Så jag är helt utslagen nu.

Åsa från BVC ringde mig igår och frågade om hur allt va med hampus och hans kräkningar.... Han kräker ju fortfarande men inte kaskadspyor som han gjorde innan, men enligt åsa så ska han ha slutat med att kräka så fick en tid till den nya barnläkaren på bvc. Va där idag klockan 15.40 och han lyssnade på hampus lungor och hjärta och kollade honom i munnen och sånt i o med att han är sjuk... Men han kunde inte se varför hampus kräker som han gör så han skulle skicka en remiss till barnläkaren på CSK så får väl en kallelse om nån månad. Men förhoppningsvis så har Hampus slutat kräka.
Har ju slutat med mjölkersättningen eftersom han kräkte så himla mycket av den. VIsst idag har han inte kräkt jätte mycket men han har ju inte ätit så mycket heller. Så vi får väl se vad som händer... Vägde och mätte honom också. Han väger numera 7820 gram och är 71 cm lång. Han går inte upp som han ska men han växer bra på längden.

Puss
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mia
skriven :

Låter som laktosintolerans den stackaren åkt på. kramis

2 Den bästa ;) (Jenny)
skriven :

heej på er!!

Hoppas det blir bättre med lilleman & dej med givetvis!!Med oss e det bara bra!!Kraam från oss!! <3